Update: Ontwikkelingen maatregelen Coronavirus

De ontwikkelingen m.b.t. het Coronavirus gaan razendsnel. Zoals eerder met u gecommuniceerd zijn er diverse stimuleringsmaatregelen genomen door de overheid met als doel om de ondernemers te ondersteunen die kampen met financiële problemen door het Coronavirus.

Inmiddels heeft de overheid een aantal maatregelingen nader uitgewerkt en kunnen aanvragen worden ingediend

Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren COVID-19 (TOGS)
De eenmalige tegemoetkoming van € 4.000,- is voor alle ondernemers die direct schade ondervinden van diverse kabinetsmaatregelen om het COVID-19 virus in te dammen. Deze tegemoetkoming heeft het doel om de vaste lasten te kunnen betalen.
Komt u in aanmerking voor deze tegemoetkoming? Check de thans bekende voorwaarden op https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/tegemoetkoming-schade-covid-19/voorwaarden

De aanvraag kan inmiddels worden ingediend en dient uiterlijk 26 juni 2020 te zijn gedaan. De aanvraag kan uitsluitend digitaal.

Overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (ToZo – gewijzigde BBZ regeling)
Het kabinet wil in de coronacrisis banen en inkomens van mensen beschermen. Deze regeling ondersteunt zelfstandige ondernemers, met inkomensondersteuning en bedrijfskrediet, zodat zij een betere kans hebben om hun bedrijf voort te zetten. Afgelopen vrijdag (27 maart) zijn de voorwaarden bekend gemaakt. De regeling wordt uitgevoerd door gemeenten en geldt vooralsnog tot 1 juni 2020.

Een aanvraag voor deze regeling kan reeds worden ingediend. Om het aanvraagproces te versnellen zijn, in vergelijking tot de Bbz, versoepelde voorwaarden opgesteld. De aanvraag kan op deze manier binnen 4 weken worden afgerond.

Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid (NOW)

De NOW is bedoeld om werkgevers die te maken hebben met omzetverlies tegemoet te komen. Hierdoor kunnen werkgevers hun werknemers met een vast en met een flexibel contract doorbetalen. Het NOW komt in plaats van de bestaande werktijdverkorting, die hiermee per direct komt te vervallen. Het UWV werkt eraan om de regeling zo snel mogelijk in te voeren.


Aanvullende informatie of hulp bij de aanvraag?
Graag zijn wij u van dienst om het e.e.a. nader toe te lichten en/of uw aanvraag te verzorgen. U kunt telefonisch (0315-681947) contact opnemen met het secretariaat. Zij zullen doorverbinden naar de desbetreffende specialist. Ook kunt u per mail contact opnemen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) waarna uw mail intern wordt doorgezet.

Aanlevering boekhouding
Ook wij willen maximaal bijdragen aan een goede gezondheid. Bij voorkeur ontvangen wij uw boekhouding digitaal. Mocht u de boekhouding op papier aan willen leveren verzoeken wij u deze bij de balie af te geven (de receptie is voorzien van glazen schuifplaten). Vanaf dat punt zal het verder de organisatie worden ingeleid. Fysiek contact zullen wij beperken. Daarnaast nemen wij extra hygiëne maatregelen.